Panta mobiler ?


Hallå där kött och blåbär!


I succeeded!
Gick upp vid 9 utan att snooza. Är dock riktigt riktigt trött.. men jag gick upp och det är huvudsaken.

Igår skulle jag in till stan för att "panta" några gamla mobiler som vi hade liggandes här hemma. Och med "panta" menar jag att man lämnar in gamla mobiler i en vanlig mobilaffär, där dem återvinner mobilerna och därefter får man, som kund, en viss "summa" att köpa tillbehör till mobilen för. Kändes som vi gick in i 100 affärer där de inte äns visste vad jag menade med "panta". Kände mig ju helt dum i huvudet när jag frågade om de pantade mobiler!
Men efter en stund fick jag övertalat Appi att vi skulle åka till Bäckebol för att kolla där. Till slut hittade vi äntligen en affär där man kunde panta de j*vla mobilerna. 250 kr för fem mobiler. Men eftersom det var en sådan liten affär hade dem ganska lite att bjuda på, om man säger så. Så operatören sa själv att vi skulle kolla på Telenor inne i stan, där det är större. Så när vi äntligen kommit in så säger de ju självklart att de inte alls tar pant där. Besvikelse! Gav iallafall upp letandet för den dagen >.<



Åkte hem till Appi, käkade och kollade på Lejonkungen. Slutade med en tår när Simbas pappa, Moufassa, dog. Snyft. Men det var riktigt längesen jag såg Lejonkungen, så har ju helt glömt bort hur bra den är, haha! Blev så sugen att kolla på alla Walt Disney filmerna ju.

Var och besökte Louise (Appis pappas tjej) på sjukhuset också. Läkarna vet inte riktigt vad som är felet. Kanske borelia? Tyckte i vilket fall synd om henne. Kan ju knappast vara kul och ligga där dagarna långa. Men Appi hade med sig pussel och allt möjligt åt henne som hon kan sysselsätta sig med flera dar framöver ^^

Nu har jag skrivit i ungefär en halvtimma så ska dra mig uppåt och käka frukost.
pussheej,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0