I väntan på spårvagnen


Tjenare tjenare!
Idag har jag varit med min lilla skrutt.
Haft massa kul och även insett hur roligt man egentligen kan ha med godis.
Hahah, never mind.. 
Efter allt bus och skoj gick vi ut i det fina vädret och tog en liten promenix i skogen.
Blev en hel del foton, som ni ser längre ner..
När vi sedan kom in igen, försökte vi ta tag i plugget. Men knappt 5 minuter senare var matteboken undanstoppad och vi var som fastklistrade framför ett barnprogram! 
Hur töntigt som helst, men ibland får man faktiskt ta fram det lilla barnet inom sig. 
Efter ett flummigt barnprogram och mycket skratt, blev vi trötta och somnade.

Vaknade upp ca. en halvtimma efter och insåg att jag hade bråttom till spårvagnen.
Väckte appi. Stoppade ner allt i väskan och sprang ner till hållplatsen.
När vi nästan är framme vid hållplatsen ser vi hur en idiotisk fyllegubbe står och försöker sätta igång en eld. Han samlar på sig massa tidningar som han sedan slänger på elden.
Det börjar brinna mer, vilket han skiter fullständigt i och sticker därifrån.

Spårvagnen är försenad och det stinker bränd plast från elden.
Ett par går förbi elden, som inte brinner lika mycket längre, och försöker kväva den genom att lägga några stenar på den. Lyckas bra!

När en spårvagn väl kommer hoppar vi på den och hoppas på att åtminstone komma någonstans. När vi kommer till Gamlestadstorget hoppar vi av för att sedan byta till 8an som ska ta mig till Svingeln (krångligt, jag vet).
Men självklart så kommer inte den spårvagnen heller!
Det blir en lång väntan medans några män försöker fixa spårvagnen som stoppar all trafik.

I väntan på spårvagnen ser vi samma fyllegubben igen, då han ännu en gång försöker tända en brand någon annanstans.
Idiot!

Efter en kall kväll i väntan på spårvagnar och bussar så kom jag äntligen hem!
Så här sitter jag nu och berättar min knasiga dag för er (;
Hoppas ni inte blev allt för uttråkade. Kysss







Bilder från idag (klicka för att göra dem större)










(Elden som idioten satte igång)







Kommentarer
Postat av: Plutt

haha en mkt rolig o händelsefull dag ;D (L)

2009-10-30 @ 10:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0